מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אם את חווה כאבים בזמן יחסי מין, שימוש בטמפון או בדיקה גניקולוגית אצל הרופא אולי את סובלת מוגיניזמוס, בואי לראות שלא לא חייבים להשלים עם המציאות, ניתן לטפל בבעיה לעיתים בפשטות, בעזרת טיפול רגשי או פיזי. וגיניזמוס זו לא גזירה משמים. מגיע לך ליהנות ממין ולקבל את עצמך ואת גופך באהבה.

מאת דריי
15/01/13 12:04
1646 צפיות

 

 

אם את חווה כאבים כאילו איבר המין שלך עומד להיקרע או לחילופין הוא בלתי חדיר ממש כאילו קיר עומד בפתחו בדרך כלל בזמן יחסי מין, שימוש בטמפון או בדיקה גניקולוגית אצל הרופא, סביר שאת סובלת מוגיניזמוס. מדובר בתופעה נפוצה למדי אשר הקהילה הרפואית עוד לא בטוחה מה מקורה. אם פיזיולוגי או מנטאלי. הבשורה היא שלא חייבים להשלים עם המציאות הזו. אפשר לטפל ואפילו בדרכים פשוטות יחסית ולחזור לחיים תקינים ובריאים.

וגיניזמוס מקורו בהתכווצות לא רצונית של שרירי הנרתיק כך שלא מתאפשרת חדירה. זוגות רבים המתמודדים עם הבעיה למדו לחיות עם הכאב ונעזרים באורגזמה דגדגנית ביחסי המין.
הבעיה מיוחסת לרוב לגורמים מנטאליים כמו חרדות או חוויה מינית ראשונה טראומתית או פגיעה מינית, טאבואים מהילדות (שקשורים לתחושות איסור בנוגע למגע פיזי, גועל, בושה וכדומה), אך יתכנו לעיתים גם מצבים פיזיולוגיים כמו דלקות.
לעיתים אותה אישה תסבול מווגינינזמוס רק בעת מגע מיני ולא תחווה בעיה עם טמפונים או בדיקות גניקולוגיות או אפילו תחווה וגיניזמוס עם גבר ספציפי.
יתכן והווגיניזמוס כשלעצמו והסיבות שגורמות לו מקורן בדימוי גוף בעייתי ולא מקבל, סוג של הלקאה עצמית על היותן פגומות מבחינה מינית.
נשים שסובלות מוגיניזמוס לרוב גם יתקשו לנהל מערכות יחסים חברתיות ויחששו להגיע לרגעים אינטימיים עם גברים. נשים שנמצאות בזוגיות ותמנענה מיחסי מין עם בן הזוג בשל החרדה, יכולות לחוות פגיעה בקשר בשל תחושות הזנחה של בן הזוג והתרחקות שלו מהן עד למצב גירושים.

הטיפול בוגיניזמוס והשיקום
הבעיה מתחילה מהפחד לדבר ולחשוף את הסבל מאחר ואין אמונה כי ניתן לתקן "פגם" כזה הנתפס כתכונה שמגיע עם האישה מלידתה.
למי שאזרה אומץ ובקשה עזרה ניתן טיפול משולב הנותן מענה רגשי ופיזיולוגי בעזרת מטפל/ת מיני/ת ופיזיותרפיסטית לאימון שרירי רצפת האגן.
בטיפול הרגשי ניתן מענה לבעיות הדימוי העצמי ולקבלת הגוף ופתרון הסיבות לעכבות.
הטיפול הפיזיותרפיסטי מלמד את האישה תרגילים לאימון עצמי בעזרתם תלמד להכיר את שרירי הנרתיק שלה לשלוט ולהרפות אותם.
הטיפול נחשב ליעיל ועם אחוזי הצלחה גבוהים.
וגיניזמוס זו לא גזירה משמים. מגיע לך ליהנות ממין ולקבל את עצמך ואת גופך באהבה.

 


 

תגובות

דריי
דריי