מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כל מושג ברפואה ותזונה - הסבר בעשר מל...

צרו את עצמכם כאן ועכשו

28/11/09 7:26
1170 צפיות
הבריאות של עצמנו הינה יצירתנו
כמה נחמד לנו להסביר לכל המוכן להקשיב שמצבנו הגופני, הפיזי, הבריאותי הנו דבר שבמידה והוא נכשל לנו יש לכך סיבות כבדות משקל להיווצרות הבעיה. מעניין שבאופן פלא הסיבות תמיד מחוצה לנו.
כאן הגנטיקה הלא הכי מוצלחת של גופנו, השפעת הסביבה שנגדנו, העבודה המטורפת או חוסר סדר יום מספק, לכולם אנחנו כפופים. אלף סיבות טובות הצטברו נגדנו על מנת לעשות אותנו כבדים, מזלזלים בבריאותנו, חולים וממשיכים להתלונן בשטף מילים וחדווה.
חבל על כל המאמץ האדיר להתאדר במילים ולצייר מציאות דמיונית.
כאשר אנחנו רואים את עצמנו במראה שמנים ומסורבלים לא ייעזור לנו לספר שאנחנו עושים ספורט, יוגה וריקודים סלוניים.
כאשר בדיקות רופא, מעבדה ולחץ דם אינם תקינות לא יעזרו לנו סיפורים על כך שאנחנו מטופלים היטב, שהרופא והתרופות שלנו בסדר, שיש לנו גנטיקה לקויה. בכל המקרים האלה האמת והשורה תחתונה לכל הברברת היא שאנחנו חסרים אחריות עצמית והחיים שלנו בזבל.
בכל המצב הזה אנחנו ורק אנחנו בחרנו להיות כפי שאנחנו וכלום לא יכול לעזור להסביר את עצמנו לעצמנו ולהפיץ שקר בעולם. אין לברוח מהעובדה שבכל מצב שכזה אין לנו שמץ של הערכה עצמית כנה, כבוד ואהבה עבור עצמנו. ובכל מצב שכזה תמיד לפנינו פתוחה הדלת לחיים אחרים, חיים מלאים סקרנות, יצירה עצמית ובריאות מחדשת גוף ונפש.
יום יפה לכם ובריאות מתחדשת ממתינה לכם כאן ועכשו, ממש מעבר לפינה.

תגובות

קרן-אור
28/11/09 9:42

בוקר טוב,

מודה על יוזמה מבורכת! אני מאמינה שחשוב שיהיה שם מישהו שידע לכוון,להסביר והכי חשוב-להיות אמפאתי לכאבם של אחרים.מצרך נדיר ברפואה של ימינו.תבורך!
ובמאמר מסוגר אתוודה שבתחילת בעייתי שנראתה אורטופדית יצא לי לפגוש אותך.

שבת שלום,
קרן אור.

למרות שיש לנו כח רב להשפיע על חיינו ועל כיוונם, להגיד משפט כמו "אנחנו ורק אנחנו בחרנו להיות כפי שאנחנו " הוא משפט לא נכון...
הבעיה העיקרית עם משפט כזה היא רגשות האשמה שהוא יעורר אצל המאמינים בו...ובשביל לרזות באמת ולאורך זמן, צריך להיפטר מרגשת האשמה ולחבק את החיים/את עצמנו, עם המון אהבה.

Dov-c3c4
28/11/09 14:19

לדעתי המאמר בהחלט פוגע בנקודה חשובה. האדם הפיזי הוא תוצאה של צבר תכונות האופי בהן בורכנו(פרט לחריגות דנ"א וגנטיות),ואין לחפש אשמות חיצוניות.
גם לציבור קהילות "כמוני" חלק גדול מפתרונות הבעיות שכל אחד מאיתנו "זכה" בהן ,יבואו מתוך אמונה הערכה ואהבה עצמית.
יש לזכור שבריאותנו  תגבר מתוך עוצמתנו הפנימית , ואין סיבה להרגיש אשמה עם כל בעיה שצצה . כמו בכל מקרה של איבוד דרך (לדוגמא בנהיגה) אנחנו  לא מייצרים אשמות , אלא מחפשים מיידית את המסלול הנכון ,כך יש לנהוג בפתרונות בעיותינו.

אמיתות רבות מצויות בבלוג שכתבת, אבל הטון עושה את המוסיקה.  אינני בטוחה שהפניית האצבע של כל אחד מאיתנו מול המראה לאמר, את/ה אשמים, לא תגרום לאיש מאיתנו לשנות את אורח חייו.
לדעתי, אם יש בידך טיפים כיצד להתחיל או לחזק התנהגות אחראית והטמעת שינויים בנימה חיובית, תהייה היענות או פתיחת צוהר במודעות לקרוא שוב את הדברים ולחשוב עליהם ברמה אופרטיבית.
חיה


חיה שלום,
דבר אחרון עליו התכוונת זה להשים. דבר טוב מעולם לא צמח לדעתי מאשמה עצמית או של האחרים ומפחד. שני דברים שאני ממש מתמודד מולם במטרתי לעזור לאנשים להחלץ מהבעיה. חברי הפסיק לעשן אחרי שקיבל 4 מעקבים בליבו. עדיין סובל מתסכולים. כעשה את המעשה מאוחר מדי ובסיבות של פחד.
לעמוד מול עצמך ולהכיר בעובדות, לכלף בצל של תירוצים מהמצב אוביקטיבי הקיים - אין כאן מקום להאשמה עצמית אלה לגאווה אדירה. לוותר זה דורש כוח נפשי, לוותר על מסכנות, על דעה קודמת, על קביעות שהיו "חוק ברזל" לפני - זה המרחב האין סופי של אהבה עצמית. 
בסך הכל רק החיים הם דבר אמתי ומטנה אמתית עבור כל אחד מאתנו. לא להצתנע, לא לרצות דעות של אחרים. לחשוב רק על דבר אחד - אלה החיים שלי! בלי סיכוי למועד ב'! מה שלא משרת בריאותי וחיי - OUT! לאהוב את עצמי בטירוף - זאת השיטה לפטר מעודפי משקל, עודפי אשמה עצמית, עודפי "מה אנשים יגידו?
המלצה : אושר אפשרי/ דר' טל בן שחר
              שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד / סטיבן קובי
    במקום להתרוצץ בין דיאטות - קראו מספרים אלה.
ואם בא לכם באמת לעשות switch  בחיים - www.diet-gn.com
סליחה על דחיפת קישורים שלי עצמי, אך אני רופא וחובתי לדתת לאנשים סיכוי סביר להצלה
דר' י. ווסק   
דר' יוסי ווסק
דר' יוסי ווסק
חובב פעילות גופנית וריקודים חובב פסיכולוגיה, פילוסופיה ומדעי חברה. מנחה סדנאות בריאות והרזיה בדרך העצמה אישית של משתתפי ...