מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אסטרולוגיה ובריאות

מה אפשר לעשות כשחסרה לנו אנרגיה כדי ליזום את הפרויקטים החשובים לנו ולהתמיד בהם? חוסר אנרגיה הוא בעייתי מאד במיוחד כשמדובר בבריאות שלנו, בניהול שלנו את בריאותנו. אבל אם אנחנו מוכנים לוותר על חוסר האנרגיה כתירוץ וצידוק למחדלים שלנו, ולמצוא דרך לצאת מאזור הפאסיביות שלנו – אז בהחלט יש במה להיעזר כדי להצליח.

26/11/11 15:50
1438 צפיות
אנרגיה!
 איך להגביר את האנרגיה הנחוצה לנו כדי ליזום פרויקטים ולהתמיד בהם?

מה אפשר לעשות כשחסרה לנו אנרגיה כדי ליזום את הפרויקטים החשובים לנו ולהתמיד בהם? חוסר אנרגיה יכול היות בעייתי מאד במיוחד כשמדובר בתחום הבריאות שלנו, בניהול שלנו את בריאותנו. אבל אם אנחנו מוכנים לוותר על חוסר האנרגיה כתירוץ וצידוק למחדלים שלנו, ולמצוא דרך לצאת מאזור הפאסיביות שלנו – אז בהחלט יש במה להיעזר כדי להצליח.

 אדם מגיע למסקנה שחסרה בחייו אנרגטיות וחיות, שאופיינית למזלות האש: טלה, אריה וקשת (הכוונה לטיפוסים הארכיטיפיים, האידיאליים). הוא רוצה לפתח בו איכות זו, אפילו אם אלה אינם מזלות דומיננטיים במפת לידתו. כוונות טובות וניסיונות לחיקוי התנהגות נמרצת ואנרגטית לא ממש יועילו במקרה זה. כשחסר כוח, "fake it till you make it" – לא כל כך עובד.

לעומת זאת, הידע האסטרולוגי, שפועל ברמה הגופנית והפסיכולוגית, יכול לעזור בחיפוש אחר אמצעים ותנאים לחיזוק האנרגיה שלו. למשל, הוא יכול לגלות שהוא סובל ממחסור בברזל (ברזל למזל האש טלה). חוסר האנרגיה יכול להתברר כתוצאה של מחסור בברזל.

מעבר לבדיקה הגופנית החשובה וההכרחית, הרי שברמה הפסיכולוגית הוא חוקר את המאפיינים של טיפוסי האש. כך הוא יכול לגלות שישנם גורמים מסוימים באופי של טיפוסי האש האסטרולוגיים שמאפשרים ויוצרים אצלם את האנרגטיות. ואת הגורמים האלה לאנרגטיות קל יותר ליצור .

הכל עניין של גישה
לטיפוסי האש יש גישה מאד מיוחדת שמאפשרת את האנרגטיות. קודם כל, הם נמנעים מסוג מסוים מאד של בזבוז אנרגיה. הם לא "חוסכים" את אנרגית האש שלהם, אלא נמנעים ממה שיכול להקטין ו"לכבות" אותה. האנרגיה הרבה שעומדת לרשותם נובעת ומתאפשרת כתוצאה מהגישה המיוחדת שלהם.

כפי שמתוארים מזלות האש בספרות האסטרולוגית – גישה או חשיבה חיובית היא דבר טבעי עבורם. יש להם מה שנקרה – "פסיכולוגיה חיובית". ואנחנו יכולים ללמוד מהם. אנחנו יודעים שיש לנו שליטה מסוימת בחשיבה שלנו, ולכן "חשיבה וגישה חיובית" היא דבר ישיר מאד שאפשר ללמוד אותו ממזלות האש.

"מצוות" עשה ואל תעשה שמגבירות את האנרגיה שלנו
מזלות האש אינם מקטרים, אינם מתלוננים ואינם דואגים. הם אופטימיים במובן זה שהאפשרות הראשונה עבורם היא ש"יהיה בסדר!". בנוסף לכך, הם אינם שוקעים במחשבות על העתיד הרחוק מדי (אלא אם מדובר בחזון), אינם זקוקים לו ולא חוששים ממנו. הם עושים זאת על ידי התמקדות באפשרויות שנפתחות עכשיו, ברגע הזה כמוביל לרגע הבא, כמקודם על ידי חזון.

מזלות האש אינם מטפחים מחשבות שליליות. הם לא מוסיפים להן תנופה והמשכיות. הם לא חושבים יותר מדי על פגיעה שפגעו בהם, אינם מתמסרים להאשמות עצמיות ואת הזולת, לא "דוגרים" על מחשבות של עלבון, ולא נצמדים למחשבות העבר. "מה שהיה היה" היא מחשבה שמנחה אותם, ומשחררת אותם להווה ולעתיד המתהווה.

אנחנו יכולים לראות שאנו מבזבזים זמן, מרץ וחיות על זיכרונות מיותרים, על היצמדות לכאבי העבר, על חששות מפני העתיד, על תכנונים ודאגות לא מעשיים, לא רלוונטיים ומיותרים. אם נאמץ לעצמנו, אפילו כעוד אלטרנטיבה אפשרית לבחור בה, את הגישה החיובית הזו המתוארת אצל טיפוסי האש – נגלה שהחיות שלנו, האנרגיה שלנו, האש שלנו – מתחזקת.

מה כדאי לעשות אם רוצים להוריד את מפלס האנרגיה שלנו ושל אחרים
לקטר ולהתלונן. להתמקד בלעדית במה שלא בסדר, בחצי הכוס הריקה.
לדבוק בפרפקציוניזם, גישה שאם זה לא מושלם זה לא שווה כלום. שאם זה לא 100 אחוז אז זה אפס אחוז.
לדאוג דאגות לא מעשיות, לגבי מה שאין לנו בכלל השפעה עליו, או שעדיין אין לנו מספיק מידע לגביו..
חשיבה פסימית. התמקדות בחששות, במה שעלול לקרות.
להיצמד ולהתמקד במחשבות מיותרות על העבר.
להיצמד ו"לדגור" על זיכרונות כואבים, עלבונות ופגיעות. לטפוח ולהשקיע בטינה.
לעסוק בתכנונים ותכניות שעדיין לא הבשילו התנאים החיוניים להן.
להיצמד למחשבות על בעיות שעדיין אין מידע חיוני לגביהן.
להתנהל ע"י פחד, להסתמך על חשד עקרוני ("אל תסמוך על אף אחד").
להקשיב לאנשים פסימיים, מניפולטיביים, מסרסים ובוזזי אנרגיה.

מה כדאי לעשות אם בכל זאת אנו רוצים להיות אנרגטיים
קודם כל להימנע מכל סעיפי הרשימה הקודמת. זה בידינו. אנחנו הבוחרים את הגישה שלנו. הגישה והחשיבה שלנו היא באחריותנו, וביכולתנו להחליט ולבחור איזה גישה ומחשבות לתרגל ולטפח.

וכמובן - להיעזר בידידים המנטאליים שלנו, בידידי החשיבה שלנו, לחשוב בצורה הכרתית חשיבה חיובית. לבחור להקשיב, בתוכנו ומחוצה לנו, ליועצים שאוהבים אותנו ומחזקים אותנו. לבחור לברך. לבחור לשמח. לבחור להודות.

לכוון את חיינו בהווה על ידי חזון. לאפשר לעצמנו לדמיין, להדמות, לחזות את המצב האופטימאלי בו מתגשמים המשאלה והרצון שלנו. להגיד לעצמנו שזה בסדר גמור, טוב ראוי ורצוי לעצב חזון. ויותר מאחד...

להבין שגם אם התנאים הנוכחיים קשים, לחזון יש מקום לגיטימי, נחוץ, חיוני והכרחי. לא לוותר על החזון, אלא להעצים אותו. לראות ולהבין שבדיקת המצב הנוכחי והפקת החזון הן שתי "מחלקות" נפרדות בנפשנו, ועל כל אחת לבצע את עבודתה מבלי להפריע לשנייה. הן מתכתבות ומחליפות זו עם זו, אבל בתור המנהלים של חיינו עלינו לדאוג לכך שלא ישבשו זו את פעילותה של זו, אלא יתרמו אחת לשנייה.

בדיקת המצב הנוכחי כוללת שני סעיפים חיוניים: האחד – בדיקה של מה חסר עכשיו. מה אנו רוצים שישתפר. השני – מה כבר קיים. הכרת תודה וברכה על מה שקיים, ממש כמו ברכה על החזון - מעצימה אותנו, ממלאת אותנו באנרגיה.

עלינו להבין ולזהות את אופן תפקודה של ביקורת נכונה וראויה. לראות ולזכור שמטרתה של ביקורת נכונה, חיובית ובונה, הוא להעצים אותנו. מטרתה היא לשפר את המצב - ולא להפוך אותו למושלם! עלינו להתרחק מהרעיון של "מושלם" ולהיזהר ממנו כמו מאש. לא לשפוט את עצמנו ולחרוץ גזר דין. לא לסרס את עצמנו.

כשאנו נתקלים בביקורת מסרסת, כקול בתוכנו ומבחוץ על ידי אנשים אחרים, עלינו לעצור אותה ואותם. לשנס מותניים, לגייס את כל האומץ שנחוץ, ולהגיד חד משמעית "די! זה לא מתאים לי!". עלינו לזהות ביקורת שמתיימרת להיות עוזרת ובונה, אבל בפועל היא משמשת כלעג לנו, זלזול בנו, הפחתה של הערך שלנו. עלינו לזהות מניפולציות ביקורתיות שהן זאב בעור של כבש, שמטרתן הסמויה היא לעצור אותנו, לשתק אותנו, להרגיש חסרי ערך וחסרי רצון.

עלינו לתרגל ולפתח את היכולת להגיד, קודם כל בתוכנו, וגם לזולתנו: "אתה – אתה, ואני - אני. אתה יכול לחשוב מה שבא לך, כולל מחשבות שליליות עלי, ואני אחשוב את המחשבות החיוביות שלי. אתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה, אבל אני לא מוכן להקשיב לדיבורים מזלזלים, מפחיתים, בוזזי אנרגיה!".

ממזל האש הראשון, מזל טלה, נוכל ללמוד ולהגיד לעצמנו:
אני מרשה ומאפשר לעצמי להיות אמיץ בלהיות אני. זו זכותי המלאה, ואני מאפשר לעצמי לשמור ולהגן על הגבולות שלי המפרידים ביני לבין האחר, להגיד "זה לא מתאים לי", לנטרל, להדוף ולהרחיק ממני את מה שמזיק לי ושולל אותי. מותר ומגיע לי לפתח "תוקפנות חיובית", להילחם את המלחמות שלי. מותר לי ואני מרשה לעצמי להיות בקונפליקט עם אנשים אחרים. שום פחד שלי לא יעמוד ביני לבין הגשמת הרצון שלי. אני מאפשר לעצמי להתעלם ממניפולציות, מהפחדות ואיומים מצד אנשים אחרים, ובמקרה הצורך אני אלחם את המלחמה שלי. מותר לי ואני מאפשר לעצמי לרצות את מה שאני רוצה, לדחות את מה שאני לא רוצה. מותר לי ואני מאפשר לעצמי להיות אסרטיבי בביטוי הרצון שלי, ובהזרמת האנרגיה של רצוני אל הפעולה המיידית שלי. האנרגיה שלי זורמת בספונטניות כאן ועכשיו, וזה ממש מדליק אותי!

ממזל האש השני, מזל אריה, נוכל ללמוד ולהגיד לעצמנו:
אני אומר "כן" לעצמי ולחיים. אני מאשר את עצמי. אני טוב, חשוב, בעל ערך. הכבוד העצמי שלי יקר לי ואף אחד לא יכול לקחת אותו ממני. אני אתעלם באצילות מזלזול מרושע, ואדבוק בגאווה בערך העצמי שלי. אני מרשה לעצמי לשחק, ליהנות מהמשחק כמו ילד קטן. אני מאשר את הילד הפנימי שבי ובאנשים אחרים. הנתינה שלי שווה טובה ויפה, ומגיע לאנשים להתברך בה. מגיע לי ואני מאפשר לעצמי למצוא ולקבל את הקהל המעריך שמתאים לי, לביטוי העצמי שלי ולנתינה שלי. מגיע לי לקבל אהבה הערכה והנאה. הערכה מחממת את ליבי וגורמת לו לקרון. ההנאה שלי היא טובה. השמחה שלי טובה. מגיע לי ואני מאפשר לעצמי לאהוב, לבטא הערכה ולגרום לעונג. מגיע לי ואני מאפשר לעצמי לזרוח, לבטא את עצמי, להיות יצירתי. מגיע לי להיות המלך והיוצר של חיי – ואני כל כך נהנה מזה!

ממזל האש השלישי, מזל קשת, נוכל ללמוד ולהגיד לעצמנו:
אני מאפשר לעצמי להתייחס לחיי כאל הרפתקה מלהיבה. החיים שלי הם הרפתקה! מסע של גילוי עצמי וגילוי עולם. אני מרשה ומאפשר לעצמי לסייר, לחקור את הבלתי מוכר. אני מראשה ומאפשר לעצמי לחרוג מהרגלי. מה שמעבר לאופק המוכר קורא לי, ואני מרשה ומאפשר לעצמי לנוע אליו בגופי ובנפשי. מותר לי להתלהב, לעצב חזון ולהאמין בו, לעורר בי מוטיבציה על ידי חזון. מותר לי ליהנות מהתהליך מבלי להתמקד בלעדית בתוצאה. אני מרשה לעצמי להתלהב ולהתמלא באנרגיה כשאני רואה את החזון שלי בעיני רוחי, גם אם כרגע ובנסיבות הנוכחיות הוא נראה נועז מאד. אני מרשה לעצמי לראות הזדמנויות ולזנק עליהן. אני מרשה לעצמי לעזוב דרך שאינה מעניינת יותר, לשחרר פרויקט שלא הושלם אך איבד את משמעותו עבורי, ולעבור לפרויקט מעניין ומשמעותי יותר. אני נותן בי מקום לתקווה ולאמונה. אני נותן לעצמי להתייחס למשמעות. למשמעות של חיי ולמשמעות החיים. וכל זה כל כך מלהיב אותי!

החשיבה החיובית, הגישה והפסיכולוגיה החיוביים הם ידידים מנטאליים שלנו, ידידים הכרתיים. הם קשורים בחשיבה מודעת. ידידים שככל שנפגוש אותם, נארח אותם אצלנו, ונחבור אליהם – כך השפעתם עלינו תתעצם. מדובר בבחירה שלנו. בתרגול שלנו. במה שאנחנו קודם כל אומרים לעצמנו. נכון שנחוצה גם תמיכתם של "ידידי הנפש והנשמה", כלומר, החוכמה של מזלות המים, כדי שהשינוי בנו יהיה עמוק. אבל על כך, בפוסט נוסף.

תגובות

האם מזון ספציפי יכול להגביר גישות אש נכון יותר ממזון לא-בריא? והאם חורף וקיץ ישפיעו עלינו אחרת בהקשר הזה?
תודה

גיל-פרחי
28/11/11 21:49

 הי דינה,

כשיש לך מליונים, אין מה להתעסק עם השקלים הבודדים. אבל אם אתה לא מליונר - אז אתה שם לב לכל פרוטה. כוונתי - יש עזרה שהיא "תנועה גדולה", אבל אם אין לך כזאת, אז טוב להיעזר גם בהרבה תנועות קטנות בניהול משק האנרגיה שלנו.

בעיקרון - מבחינת המסורת האסטרולוגית - מזונות חמים חריפים ומפולפלים קשורים לאנרגיית האש. גם מזונות חמוצים כמו לימון ויוגורט תורמים את שלהם. אני חייב להדגיש שכל "תזונה אסטרולוגית" חייבת להיעשות בהתאמה ועל פי מגבלות הדיאטה הרפואית, ועל פי הנחיות הדיאטנית והרופאה. 
כל מה שמחמם, "מדליק" ומלהיב אותנו מגביר בנו את אנרגיית האש. אז חשוב גם שהמזון יהיה טעים לנו, עשיר בטעם, במקרה שאנו רוצים באנרגיית האש.

פעילות גופנית מחממת. יש שורשים ותבלינים שמחממים. הקיץ החם וחום השמש מחממים אותנו. ביגוד שומר חום בחורף הקר, וגם בשעות הקרות של היממה שומר על החום והאנרגיה שלנו. אבל אם לא נדע לבחור באופן הכרתי באמירת "כן" לעצמנו ולחיים, כפי שמודגם בגישה של "הפסיכולוגיה החיובית", ובאמירות שהן "ידידות מחשבה" שלנו מהסוג שמודגם בחלק האחרון של הטקסט (מה אפשר ללמוד מכל אחד ממזלות האש באופן ייחודי) - אז האנרגיה שנוסיף גופנית תתבזבז לשווא, למשל בצורה של עצבנות, חוסר שקט וכעסים. הנפש, קובעת במידה עצומה את ניהול משק האנרגיה שלנו.

 


גיל פרחי
גיל פרחי
מדריך ויועץ אסטרולוגי. למעלה מ-30 שנים לומד, חוקר ומלמד אסטרולוגיה. מתרגל צ\\\'י-קונג ומדיטציה. שנים רבות עוסק בעבודה פנ...