קשב וריכוז
מנהלי קהילה
תוספת שינה תשפר את ההתנהגות בבית הספר
תוספת של 27 דקות בלבד לשינה של הילדים משפרת את היציבות הרגשית ומצמצת התנהגות אימפולסיבית
תוספת של 27 דקות בלבד לשעות השינה, יכולה להביא להבדל גדול בהתנהגות של הילד בבית הספר. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics.
חוקרים מאוניברסיטת McGill בקנדה גייסו 34 ילדים בריאים בני 7 עד 11 ללא רקע של בעיות שינה, בעיות התנהגות או בעיות בלימודים. הילדים קיבלו תוספת של שעת שינה בלילה בביתם, כל לילה במשך 5 לילות, או שניטלה שעה מזמן השינה הרגיל שלהם במשך 5 לילות. הילדים לא הורשו לנמנם במשך היום.
ניטור השינה הראה כי הילדים שנשלחו לישון שעה מוקדם יותר מהרגיל, למעשה ישנו רק 27 דקות יותר מזמן השינה המקורי שלהם שעמד על כ-9.3 שעות. הקבוצה שזמן השינה שלה קוצץ, איבדה כ-54 דקות מזמן השינה המקורי.
המורים - שלא ידעו על השינויים בזמן השינה של הילדים - דיווחו על הבדלים בהתנהגות ובהתמודדות הילדים עם אתגרי היום-יום.
החוקרים מצאו כי תוספת ממוצעת של 27 דקות שינה בלבד לזמן שהילדים בדרך כלל ישנים בלילות שלפני לימודים, שיפרה את היציבות הרגשית שלהם, סייעה במיקוד ובקשב שלהם והפחיתה התנהגות חסרת מנוחה ואימפולסיבית בבית הספר, בהשוואה ללפני תחילת הניסוי.
לעומת זאת, נטילת שעה מזמן השינה של ילדים הביאה להשפעה הפוכה. הילדים היו עייפים יותר, התנהגותם בבית הספר החמירה והם היו יותר אימפולסיביים ועצבניים. הם נטו לבכות במהירות, לאבד את מזגם ולהיות מתוסכלים.