מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דיכאון וחרדה

מנהלי קהילה

אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
ד''ר אורן טנא
ד''ר אורן טנא
פסיכיאטר מומחה, מנהל המערך הפסיכיאטרי באיכילוב מייסד ומנהל רפואי של מכון מנטליקס, מרצה מבוקש באקדמיה ובחברות מסחריות, מגיש התוכנית ד"ר נפש בערוץ דוק
ד
ד"ר עודד טלמור
פסיכיאטר מומחה למבוגרים עוסק באבחון, ייעוץ וכתיבת חוות-דעת במצבי דיכאון, חרדה, פוסט טראומה, OCD ומשברי חיים/
ד
ד"ר שרון פורת
רופאה מתמחה בפסיכיאטריה של המבוגר עוסקת באבחון דיכאון, חרדה OCD ומצבים טראומתיים. מתמחה בבריאות הנפש של האישה במעגל הפיריון.
כמונידיכאון וחרדהחדשותפוסטים בפייסבוק הם 'מדבקים'

פוסטים בפייסבוק הם 'מדבקים'

משתפים במצב הרוח העגמומי שלכם בפייסבוק? אתם 'מדביקים' את החברים שלכם, שידביקו את החברים שלהם...


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

מצב הרוח הרע שלכם מבאס לא רק את האנשים שסביבכם, הוא מתפשט גם לחברים שלכם במקומות אחרים באמצעות האינטרנט. גם את האושר שלכם אתם עשויים להפיץ למחוזות רחוקים. כך עולה ממחקר חדש שמצא כי רגשות אמתיים יכולים להתפשט באופן וירטואלי.

 

"זו דרך חדשה לרגשות להתפשט שלא הייתה קיימת לפני כן" אומר ג'יימס פאולר מאוניברסיטת קליפורניה, החוקר הבכיר בצוות, שבילה שנים בחקר רגשות והתנהגויות והיכולות שלהן להיות מדבקות. 

 

המחקר שפורסם בכתב העת PLOS ONE ניתח באמצעות תוכנה מיוחדת יותר מביליון עדכוני סטטוסים בקרב יותר מ-100 מיליון משתמשי פייסבוק ב-100 ערים גדולות בארה"ב, בין 2009 ל-2012. 

 

הם השתמשו בגשם ככלי מדידה – מכיוון שמדובר באלמנט מקרי שרגשות אנושיים לא יכולים להשפיע עליו – כדי לבדוק איך רגשות של חברים שנחשפו לגשם השפיעו על אלה שלא נחשפו לגשם.

 

תחילה, החוקרים מצאו כי גשם השפיע על הסטטוסים בפייסבוק – מספר הפוסטים השליליים עלה ב-1.16% בעוד שמספר הפוסטים החיוביים ירד ב-1.19%.

 

החוקרים מצאו כי גשם על חבר בעיר אחת עשוי להשפיע על הרגשות של חברים בעיר אחרת בה אין גשם. לפי חישובי החוקרים, כל פוסט גורם לחבריך בערים אחרות לכתוב עוד פוסט אחד עד שניים עם תוכן רגשי דומה.

 

פוסטים חיוביים נוטים יותר להתפשט בין חברים ברשת: כל פוסט חיובי הוביל לעוד 1.75 פוסטים חיוביים בקרב חברים בממוצע, בעוד שכל פוסט שלילי הוביל לעוד 1.29 פוסטים שליליים אצל חברים בממוצע.

 

 

PLoS ONE 9(3): e90315. doi:10.1371/journal.pone.0090315