חוט שדרה
מנהלי קהילה
מובילי קהילה
משנה מקום-משנה מזל
הבדלי בטיחות בין מושב קדמי לאחורי ברכב
מחקר חדש מצא כי מבוגרים שנוסעים במושב האחורי של המכוניות החדשות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפגיעה חמורה במהלך תאונה מאלה שנוסעים במושב הקדמי.
מחקר מ-Neuroscience Research Australia מצא כי בעשורים האחרונים מושבים אחוריים מפגרים הרחק ממושבים קדמיים במונחים של פיתוח תכונות בטיחות.
"אנחנו יכולים להציל חיים ולמנוע יותר פציעות אם נקדיש את אותה תשומת הלב אל המושב האחורי של המכונית כמו אל המושב הקדמי," אומרת פרופסור לין בילסטון מאוניברסיטת ניו סאות 'ויילס. "אנו קוראים לשיפור מיידי של בטיחות מושבים אחוריים במכונית", היא מוסיפה.
"מחקרים קודמים במכוניות ישנות יותר הראו כי נוסעים היושבים במושב האחורי היו בסיכון נמוך יותר לפגיעה חמורה או מוות בתאונות", אומרת פרופ' בילסטון. "עם זאת, מאז אמצע שנות ה-90, המושבים הקדמיים השתפרו מאוד עם כריות אוויר ועיצוב טוב ובטוח יותר של חגורת בטיחות לנהג ולנוסע במושב הקדמי," היא אמרה.
תכונות בטיחות אלה בדרך כלל לא נכללות במושב האחורי, גם במכוניות חדשות יותר, כלומר המושב הקדמי הוא עכשיו יחסית בטוח יותר מאשר המושב האחורי עבור נוסעים מבוגרים. ילדים הם עדיין בטוחים יותר בזמן נסיעה במושב האחורי.
במהלך המחקר נאספו נתונים כמעט מ-10.000 תאונות דרכים בהן נפגעו גם נוסעים במושב הקדמי וגם אלה שנסעו במושב האחורי. פרופסור בילסטון ועמיתיה השוואו את סיכון לפגיעה במכוניות חדשות בין המושב הקדמי לאחורי בין השנים 1990-1996 (מכוניות ישנות) ושנים 1997-2007 (מכוניות חדשות). ממצאי המחקר הראו כי הפחתה משמעותית בפגיעות ראש, פציעות חזה ובטן הייתה רק בקרב הנוסעים במושב הקדמי.
מתוך-Daily Mail
תרגום ועריכה: אנה רייזמן