כאב
מנהלי קהילה
מובילי קהילה
האם אתם יודעים מה מגיע לכם מהביטוח המשלים?
סקר: רק 14% מהצרכנים יודעים לאיזה טיפולים הם זכאים במסגרת ביטוחי הבריאות השונים שהם מחזיקים
למרות ש 75% מהישראלים מחזיקים בביטוחים רפואיים נוספים מעבר למה שמספקת המדינה בסל השירותים הבסיסי, רובם לא יודעים למה הם זכאים במסגרת הביטוח עליו הם משלמים. כך עולה מסקר שערכה המועצה לצרכנות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה.
על פי הסקר, 67.5% מהישראלים מחזיקים בביטוח משלים של קופת חולים ו- 25% מחזיקים בביטוח רפואי פרטי שמספקות חברות ביטוח פרטיות.
אבל למרות שרבים משלמים על ביטוחי בריאות, מהסקר עולים נתונים מדאיגים לגבי רמת הידע של הציבור ביחס לזכויות הרפואיות המגיעות לו מהמערכת הציבורית, מהביטוחים המשלימים של קופות החולים ומהביטוחים הפרטיים.
86% מבעלי ביטוחי הבריאות השונים לא יודעים מה כלול בביטוח שלהם. בנוסף, 40% מהצרכנים המופנים לטיפול רפואי העולה כסף, לא ביררו לפני הטיפול אם השירות יכול להינתן בחינם או בתשלום מופחת במסגרת אחד הביטוחים הרפואיים אותם הם מחזיקים. יש לציין כי לא מדובר בסכומים זניחים, שכן עלות הטיפול הרפואי עשויה להגיע לאלפי שקלים. עוד עולה מהסקר כי מרבית הצרכנים לא יודעים היכן אפשר לבדוק מהן זכויותיהם.
"הגנה על זכויות הצרכנים כוללת גם מרכיב של הגנה עצמית הנשען על ידע ומודעות של הצרכנים ביחס לזכויותיהם" אומר מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג "תחום הבריאות מציע לצרכנים שלושה רבדים של כיסוי ביטוחי וכדאי לבדוק בטרם נדרשים לקבלת שירות רפואי שעלותו הכספית גבוהה, אם אין מענה לשירות המבוקש במסגרת הכיסוי הביטוחי הקיים."
מדריך חדש בנושא ביטוחי בריאות ניתן למצוא באתר המועצה לצרכנות. המדריך נועד להקנות לצרכנים כלים לרכישת ידע, לסיוע במימוש מלוא הזכויות ולמניעת כפל ביטוחים.