קשב וריכוז
מנהלי קהילה
בשביל ציונים טובים צריך ללכת לישון מוקדם
לקראת החזרה ללימודים: מחקר חדש מצא כי הקרבת שעות שינה למטרות למידה תביא לתוצאות הפוכות
חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה מצאו כי לבני נוער שנשארים ערים עד מאוחר בלילה בשביל ללמוד סבירות גבוהה יותר לבעיות אקדמיות ביום שאחרי, כמו תוצאות רעות יותר במבחן לו הם למדו או קשיי הבנה בכיתה.
המחקר כלל 535 תלמידים מתיכונים בלוס אנג'לס. במשך 14 יום במהלך כל אחת משלושת שנות הלימודים – י', י"א וי"ב – התלמידים מילאו יומנים שעקבו אחר משך הזמן שהם בילו בלמידה, כמה הם ישנו בלילה ואם הם חוו קשיים אקדמיים ביום שאחרי – כמו לא להבין משהו שנלמד בשיעור או לא להצליח במבחן, בוחן או שיעורי בית.
ניתוח הנתונים שפורסם בכתב העת Child Development הראה כי ילדים שלא ישנו מספיק לא היו רק בעלי סבירות גבוהה יותר לקשיי הבנה במהלך השיעור, היה גם סיכוי גבוה יותר שהם לא יצליחו במבחנים, בחנים ושיעורי בית – תוצאה שהתלמידים ניסו להימנע ממנה באמצעות כך שלמדו עד מאוחר.
החוקרים מסכמים כי אם תלמיד מקריב את שעות השינה שלו בשביל לחרוש למבחנים או לעשות שיעורי בית, זה לא הולך להיות אפקטיבי ועשוי אף להזיק יותר מאשר להועיל.
עוד מוסיפים החוקרים כי מאחר ותלמידים מוותרים על יותר ויותר שינה כשהגיל עולה, הבעיה עלולה להחמיר עם הזמן. סך הכל, תלמידים בילו זמן ממוצע של קצת יותר משעה בלימודים בכל ליל לימודים במשך שנות התיכון. אבל, זמן השינה הממוצע שלהם פחת ב- 41.4 דקות בממוצע בין כיתות י' ל-י"ב.
החוקרים ממליצים לתלמידים לנהל נכון את זמנם כדי לא ללמוד על חשבון שעות השינה שלהם.